יום שלישי, 11 במרץ 2008

משטר האימונים של אנסי, סשן 2.

אם המושגים שאני משתמש בהם לא ברורים לכם וכל מה שכתבתי נשמע כמו שילוב בין ג'יבריש ליידיש, אל דאגה. כמות התרגילים העצומה בפריסטייל גרמה לכך שנוצר לינגו שלם שלוקח קצת זמן ללמוד. עם הזמן זה יגיע, ואני בעתיד אנסה גם לצרף קטעי וידאו בבלוג כדי להמחיש על מה אני מדבר. בכל מקרה, כל מושג שצריך לדעת רשום באתר הבית של ארגון הפוטבג העולמי.

יצרתי קשר לפני זמן מה עם השחקן הפיני אנסי סונדברג(שאחראי על סרטי ההדרכה ANZ TRICKS) בקשר לתוכנית אימונים שהוא רוצה לנסות. החלטנו שאני אתרגל במשך 4 סשנים STEPPING SETS ו DUCKING.
האמת שאין לי מושג מה הוא רוצה ומה בדיוק תוכנית אימונים בזה שאני אעשה מה שאני עושה בד"כ ושהוא מחליט איזה תרגילים אני אתרגל, והאימייל באנגלית הרצוצה שלו גם לא עזר לי להבין. מטבעי אני לא מחפש עימותים ולכן החלטתי לתת לזוג התרגילים האלה 4 סשנים, לדווח לאנסי ולראות מה לעזאזל הוא רוצה מחיי.

אתמול סיימתי את הסשן השני, ובו גיליתי שאני הרבה פחות טוב ב DUCKING ממה שחשבתי, וקצת יותר טוב ב STEPPING ממה שחשבתי.
חלקכם ראו אותי עושה DUCKING כבר (כשהכדור עובר מעל הראש), אבל רק מ TOE SET, עכשיו אני לומד את זה בCLIPPER SET (מתחיל בקליפר, עובר מעל הראש, עוצר בקליפר בצד השני), שמשום מה זה הרבה יותר קשה לי.
בהתחלה מאוד התקשיתי עם התרגיל הזה. בסשן הראשון הכדור כל הזמן פגע לי בכתף, ובצד שמאל באופן כללי הייתי מאוד רחוק מלהצליח אותו. אז בסשן השני פירקתי אותו לכמה תתי תרגילים. קודם כל התחלתי בקליפר, הקפצתי אותו לגובה הראש ותפסתי אותו בקליפר באותו צד (להקפיץ כדור גבוה מקליפר, מסתבר, זה אתגר מעניין). אחר כך התמסרתי קליפר לקליפר בערך בגובה הראש, ואחרי כמה תרגולים כאלה, הוספתי את ה DUCKING עצמו. התרגול הזה עזר, ובסוף סשן האימונים השני כבר הצלחתי לבצע DUCKING CLIPPER בשני הצדדים כמה פעמים. כשהתרגיל הזה מצליח, הוא מרגיש פשוט טוב, והעובדות שהוא פותח את הדלת לתרגילים מתקדמים יותר, וגם כשהוא לא מצליח אני נראה כמו דביל, מדרבנות אותי להתאמן בו בנחישות.
בכל מקרה כדאי לזכור שאת רוב התרגילים ניתן לפרק לתרגולים בסיסיים יותר שיעזרו ללמידה.

אין תגובות: